۱۲ بازديد

در میان کشورهای اروپایی که فرصت‌های بسیاری برای تحصیل در خارج از کشور را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند، ایتالیا یکی از مقرون به صرفه ترین کشورها است. دانشگاه‌های برتر ایتالیا به رتبه و قدمت خود افتخار می کنند. این کشور همچنین به دلیل داشتن برخی از موسسات آموزشی برتر کسب و کار در اروپا محبوبیت خاصی دارد.

ایتالیا نزدیک به 90 دانشگاه را در خود جای داده است که اکثریت آنها با بودجه دولتی هستند. این کشور سومین اقتصاد بزرگ اروپا و هشتمین اقتصاد بزرگ جهان است.

شما در دانشگاه‌های ایتالیا می‌توانید در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل نمایید که در ادامه درباره تحصیل در هر مقطع توضیح خواهیم داد. دانشگاه‌های این کشور بسیار معتبر و دارای سیستم آموزشی با استاندارد و کیفیت بالا می‌باشد. تعداد قابل توجهی از دانشگاه‌های مشهور ایتالیا جزء برترین دانشگاه‌های جهان با رتبه زیر 200 و در چندی از رشته‌های تحصیلی خاص در دانشگاه‌هایی مشخص در این کشور دارای رتبه‌های زیر 50 در کل دنیا می‌باشد. قدمت دانشگاه‌های ایتالیا در دسته با قدمت‌ترین دانشگاه‌های دنیا قرار گرفته؛ به عنوان نمونه قدمت دانشگاه بولونیا به سال 1088 و دانشگاه پادووا به سال‌ 1222 میلادی برمی‌گردد. تحصیل در دانشگاه‌های دولتی در ایتالیا برای مردم ایتالیا رایگان می‌باشد. همچنین تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های دولتی البته بسته به انتخاب کدام دانشگاه، در حالت عمومی ارزان و به صرفه است.

برای کسب مشاوره رایگان و نحوه ویزا و بورسیه گرفتن دانشگاه های اروپایی و امریکایی و کانادا و .... به سایت وی پارسه مراجعه کنید

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.