۴ بازديد

خرید پرده برای خانه های امروزی یک چالش بسیار مهم است. علاوه بر این، شرایط خانه های امروزی نیز عامل دیگری است که باعث شده تا خرید و انتخاب پرده پرچالش تر نیز شود. انتخاب پرده اتاق کودک نیز از این امر مستثنی نیست.

اگر شما هم تصمیم به تهیه پرده اتاق کودک گرفته اید؛ لازم است به نکته ­ها و مواردی توجه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید و کودکتان از بودن در اتاق خودش احساس خوبی داشته باشد. برخی از مهم ترین عوامل موثر در انتخاب پرده عبارتند از:

هماهنگی با وسایل دیگر

نورگیری اتاق

سن کودک

جنسیت کودک

شرایط آب و هوایی

جنس پرده اتاق کودک

انتخاب پرده اتاق کودک

انتخاب بهترین طرح ها با بهترین رنگ ها بدون در نظر گرفتن المان های اولیه و استانداردهای لازم عملاً نمی تواند انتخاب ایده آلی باشد.

ست کردن طرح روتختی بالش و پرده باعث زیباتر شدن ظاهر اتاق خواب کودکان خواهد شد.

برای کودکان به خصوص خردسالان بهتر است از پرده هایی با طرح های عروسکی و کارتونی استفاده کنید. اگر می خواهید یک پرده بسیار مناسب برای اتاق خواب کودک تان تهیه نمایید که دارای طرح کارتونی باشد، می توانید از پرده زبرا چاپی با طرح های کارتونی بهره ببرید.

جالب است بدانید که امکان چاپ طرح دلخواه بر روی انواع پرده زبرا اتاق کودک و پرده پانچی وجود دارد.

مزایای پرده اتاق کودک

کودکان بر اساس غریزه، مدام به دنبال کنجکاوی های جدید و ورود به جمع های مختلف هستن. پرده ی مناسب میتونه اتاق کودک رو از یه چهار دیواری محدود کننده به یک اتاق شاد و جذاب تبدیل کنه.

یکی دیگه از مزایای پرده اتاق کودک داشتن تنوع طرح و رنگ زیاد آن است که انرژی مثبت رو به کودکان انتقال می دهد. برای مثال اگر هزینه و یا امکان رنگ کردن اتاق رو ندارید با قیمت بسیار کمتری می توانید پرده ای رنگی و شاد به محل مورد نظرتون اضافه کنید و آن را از یکنواختی در بیارید.

کدام جنس برای پرده اتاق خواب کودک بهتر است؟

جنسی که برای پرده اتاق کودکان استفاده می‌شود باید از مواد طبیعی باشد تا ایجاد آلرژی و حساسیت نکند. الیاف طبیعی بهترین گزینه برای پرده است. جنس پرده های چاپی معمولا در سه نوع مخمل و کتان ، هازان ارائه می‌شود. لطافت پرده مخمل از کتان بیشتر است و به همین دلیل برای اتاق نوزادان از محبوبیت بیشتری برخوردار است. جنس کتان پارچه ای بین ساتن و مخمل است که از ضخامت خوبی برخوردار است. میزان عبور نور از پرده چاپی بسیار مناسب است و پوششی بسیار خوب در مقابل نور آفتاب می‌باشد. پرده های با جنس مخمل پوشش بیشتری در مقابل نور آفتاب دارند. این نوع پرده ها در مدلهای پانچ و در پنلهای تک ، دوتایی و سه تایی مورد استفاده قرار می گیرند.

پرده‌ٔ بلک ‌اوت (پارچه ‌ای ضدنور و فوم‌دار که کاملا مانع گذر نور می ‌شود) گزینهٔ مناسب شماست. پارچه‌ های سنگین‌تر مانند پنبهٔ ضخیم، لنین و مخمل به‌ویژه اگر با لایه‌ای پارچهٔ بلک ‌اوت همراه شوند، گزینه‌های خوبی برای جلوگیری از ورود نور به اتاق هستند.

۲. پردهٔ آماده بخریم یا پرده بدوزیم؟

همچنین به دلیل رعایت بهداشت باید بافاصله زمانی کم و با درجه حرارت بالا پرده‌ها شسته شوند درنتیجه جنس مقاومی مانند کتان گزینه مناسب ‌تری برای پرده است.

تناسب پرده اتاق کودک با دکوراسیون

اگر در مورد طرح و رنگ پرده اتاق کودک فکر کردید و به نتیجه رسیدید؛ باید حواستان به بقیه وسایلی که قرار است در اتاق چیده شود و یا در اتاق وجود دارد، باشد. مثلا به طرح کاغذ دیواری اتاق کودک توجه کنید. اگر کاغذ دیواری با طرح و نقش زیاد انتخاب کرده اید؛ بهتر است پرده طرح و نقش زیادی نداشته باشد؛ حتی اگر اتاق بزرگ باشد. همچنین رنگ سرویس خواب کودک باید در هماهنگی با رنگ و طرح پرده اتاق کودک باشد.

پردهای ساده و شیک اتاق خواب کودک

از بهترین پرده‌ها برای اتاق نوزاد و کودک می‌توان پرده هازان طرح چاپی و دو مکانیزم را نام برد. پرده هازان از پرده‌های ساده و شیک اتاق کودک محسوب می‌شود. در واقع، تنوع طرح، سادگی و قیمت مناسب پرده هازان را یک انتخاب خوب برای اتاق کودکان و نوجوانان می‌کند.

علاوه بر این پرده ها، لوازم و تزیینات متنوعی نیز برای تزیین خود پنجره اتاق کودک در بازار موجود اند. برای مثال انواعی از پوشش های پنجره با نقش هایی آموزشی از کتاب های پایه ی مدرسه، همچون جدول ضرب ریاضی، جداول عناصر شیمیایی یا لغات زبان انگلیسی.

قیمت پرده اتاق خواب کودک و نوزاد

قیمت پرده‌ اتاق کودک نیز مانند هر پرده ی دیگر طیف وسیعی دارد.

از نظر قیمت، شید اتاق کودک و قیمت پرده هازان طرح کودک از ارزان قیمت ترین پرده‌ها و پرده دو مکانیزم گران قیمت ترین پرده کودک است. در صورتی که برای پرده‌ها آستری نیز سفارش دهید، لازم است قیمت پرده آستری را نیز در نظر داشته باشید.

مدل پرده اتاق دخترانه

جنسیت کودک و تمایلات و خواسته های وی نقش مهمی در انتخاب طرح و مدل پرده دارد و والدین گرامی با توجه به دختر یا پسر بودن کودک مناسب ترین مدل پرده اتاق خواب را انتخاب می نمایند.

مدل پرده اتاق پسرانه

یکی از موارد مهمی که در انتخاب پرده اتاق کودک اهمیت دارد توجه به وسایل مختلف و دکوراسیون اتاق خواب است که تعیین کننده نوع و مدل پرده می باشد.

انتخاب پرده متناسب با سن و جنسیت کودک

اگر تمامی فرزندانتان در خانه اتاق مخصوص بخود را دارند، باید با توجه به سن و جنسیت هر کدام از کودکانتان پرده مناسبی را انتخاب کنید. مدل پرده اتاقی که برای کودک سه ساله است  برای کودکی که هفت سال دارد و به مدرسه می رود مناسب نخواهد بود.

بچه های کوچک عاشق رنگ ها و الگوهای شاد هستند و همینطور که سنشان بیشتر می شود بیشتر به پرده هایی با تِم کارتونی و اسباب بازی گونه علاقه نشان می دهند. برای انتخاب پرده مناسب نوجوانان حتما نظر خود او را جویا شوید و سعی کنید همان پرده ای را انتخاب کنید که او می خواهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.